Jdi na obsah Jdi na menu
 


Need For Speed Carbon(hra)

29. 5. 2007

Upravený Most Wanted?

První věc, která při pohledu na screenshoty upoutá pozornost, je změna denní doby, ve které závody budou probíhat. Po vzoru druhých „úček“ se z denního slunce přesuneme do pozdních nočních hodin, což bude asi tou nejzásadnější grafickou změnou, jakou můžeme očekávat. Použitý engine bude totiž téměř shodný s tím v posledním díle, jen mírně upravený tak, aby zase předvedl o kousek hezčí efekty a lepší fyzikální model. Nemusíte se tedy ničeho bát. Díl Most Wanted vypadal úžasně a se zmiňovanými úpravami bez problémů postačí i dnes, jen s tím rozdílem, že současné počítače si s tím poradí. Noční prostředí bych tedy bral jen jako jakousi snahu EA o změnu, ať už bude jakákoli. Přeci jen, na grafice si zakládá většina hráčů počítačových her a bez jasně viditelné změny by mohlo dojít k vyvolání pocitu, že se nám někdo snaží prodat remake a ne plnohodnotné pokračování. Bylo by ale zvláštní posuzovat novou hru jen podle toho jak bude vypadat a tak se vrhněme na další informace, kterých si tentokrát dopřejeme více než v posledních rocích.


Divoká hratelnost

Carbon se sice stále bude držet v kolejích vyjetých předchozími tunerskými díly, nicméně se již nebudeme prohánět prašnými ulicemi velkoměsta. Rockport City vystřídá zase o kus větší Palmont City s přilehlými Carbonskými kaňony, kde se bude většina závodů odehrávat. Těsné pouliční honičky tentokrát přenechají místo, dle mého názoru mnohem záživnějším, závodům v horských průsmycích. Já to vítám s otevřenou náručí, protože je to přeci jen svěží vítr do plachet NFS a zároveň chválím vývojáře za stálou přítomnost městských pasáží. Bez nich bychom totiž se vší pravděpodobností museli oželet některé herní módy. Jen řekněte sami, kde byste tak chtěli driftovat? Silnice na to nebudou dostatečně široké a na parkovišti by to asi nikoho nebavilo. Dominance kaňonových závodů s sebou bohužel také nese velké omezení významu policie, která hrála velkou roli při šponování atmosféry nelegálních závodů. Je sice pravda, že na nás teď bude přísnější a bude nás stíhat například i za takové „maličkosti“, jako je nedodržení rychlosti, pokud na to ale pořádně šlápnem, tak těm jejich křápům ujedeme okamžitě.


Celkově to s nimi budeme mít jednodušší – jak jsem již zmínil, změnila se nejen rychlost policejních vozů, ale také se snížil jejich počet a na zátarasy a helikoptéry můžeme rovněž zapomenout. Pokud se to však autorům podaří nějakým způsobem vykompenzovat, pak nebudu mít námitek - a že možností je tu hned několik. Krom známých módů jako circuit, sprint, speedtrap, drift a time trial se dočkáme ještě nováčků v podobě canyon duelu, canyon race a canyon driftu plus několika dalších, na jejichž oficiální představení si budeme muset ještě nějakou chvilku počkat. Pokud před námi neschovávají něco opravdu velkého, pak se asi nebude jednat o žádnou revoluci v hratelnosti, každopádně i těch pár módů navrch určitě potěší. To co ale fanoušky opravdu zajímá, jsou vozidla, ve kterých ostatním ukážeme, že naším nejoblíbenějším parfémem je smrad spálených pneumatik a že smrtonosná horská silnice je naše kamarádka z dětství. Autoři evidentně vědí jak lidi pořádně napnout a tak o obsažených kouscích můžeme akorát tak polemizovat. Naštěstí se v řadách hráčů najdou i takoví borci, kteří dokážou rozeznat auta podle vypuštěných trailerů (spoléhal bych na to nerad, ale jako vodítko to evidentně může posloužit). Zatím se tedy mluví o Dodge Challenger Concept 2006 , Dodge Viper, Toyota Supra, Honda S2000, Nissan 350Z, Ford GT- 40 … je toho hodně a vyjmenovávání všech by zabralo hodně času. Jako rozumné východisko bych proto bral osvědčené kousky z minulých dílů a ještě mnohem více. A když říkám mnohem, tak myslím mnohem.


Všechno totiž nasvědčuje tomu, že nové NFS budou více než novými „Needy“ spíše takovým Grand turismem s puncem nelegálnosti. Vozový park bude nově čítat okolo padesáti až sta kusů (trefně rozdělených do skupin muscle, exotic a tuning) a abych mou domněnku pořádně podpořil, je již teď jisté že závodit nebudete sami. Tedy, to je jisté v každé závodní hře, já to ale myslel trochu jinak. Abych byl přesnější, nebudete jediný člen vašeho týmu. Stejně jako v nepodařeném Juiced, i zde budete mít možnost poskládat velikostně omezený (zatím se nikdo nevyjádřil k tomu jak moc omezený) tým závodníků, kteří za vás odjedou méně prestižní závody, zatímco vy si to rozdáte s tou elitou. A to celé neděláte pro nějakou dobrou pověst, ale pro ovládnutí města – pro jednoho člověka téměř nemožný úkol. I když by vybírání výpalného nebo poplatky za ochranu (třeba že někoho budete chránit před bouračkou nebo přejetím na přechodu?) zní zajímavě, rozhodně je tu nečekejte. V částech které spadají pod vaše teritorium pro vás bude závodění jen o kousek bezpečnější nebo výhodnější, záleží na tom co je v dané lokalitě k nalezení.


Opravdový tuning

Neopomenutelnou součástí několika posledních dílů série je také tuning. Věc, která jednak dovolila hráčům pohrát si s jejich mazlíčky a přetvořit je k obrazu svému a také věc, která ze hry udělala naprosto jedinečný zážitek. Každé auto od teď bylo originální a jeho řidič na sebe mohl být právem pyšný. To by tak bylo, aby si pro nás v EA nepřipravili něco nového. A vida, oni si pro nás opravdu něco připravili. V Carbonu budeme mít poprvé tu čest seznámit se s next-gen editorem aut, Autosculptem. Ten umí vše na co jsme zvyklí z minula a ještě něco navíc (například deformace různých částí automobilu), díky čemuž si nyní budeme moci vytvořit opravdu takové auto, jaké chceme. Už vidím ty dlouhé večery strávené v garáži jen s mým nejlepším přítelem – Fordem Mustangem - a s novou a ještě atraktivnější kamarádkou Emmanuelle Vaugier, která se pro změnu postará, aby bylo na co koukat a navrch si zahraje jednu z hlavních rolí.


To nejdůležitější

Uznávám, že vše co jste se tu o novém Need for Speed dozvěděli je samozřejmě velice důležité, i tak jsou tu ale mnohem důležitější věci. Například kdy to vyjde a na čem to poběží? Za téměř jisté datum by se dal považovat listopad tohoto roku. Jednak je to předběžně ohlášené datum a jednak je to datum, kdy má na svět přijít Playstation 3 a zisk spojený s boomem nové konzole by si nechal utéci jedině blázen. Další dobrá zpráva se týká dostupnosti této pařby. Počítá se s ní totiž prakticky na všech myslitelných platformách, včetně Wii, Nintenda DS, Gameboye a PSP (PS2, XBOX, XBOX360 a PC jsou samozřejmostí). Nás, PCčkáře ale na rozdíl od konzolistů ještě zajímá, jestli to naše stroje utáhnou. Zatím se v tomto ohledu nikdo oficiálně nevyjádřil, ale předpokládám že nebudu daleko od pravdy pokud doporučím o drobet silnější PC než které stačilo na Most Wanted (doporučil bych alespoň 2GHz, 512RAM a GF6600GT aby to nějak vypadalo a šlo to hrát). Zatím vše nasvědčuje tomu, že nás desátý přírůstek do série nezklame, tak mu držme palce.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pavel

(pavel, 4. 8. 2012 20:09)

Need For Speed Carbon je dobrá hra ale hrozne se to seká